top of page
  • תמונת הסופר/תYuval Alon

קבוצת לימוד - טיפול דינמי חוויתי ISTDP

בתחילת שנת 2022 תפתח קבוצת לימוד ראשונה בעברית לטיפול דינמי חוויתי בגישת ISTDP. הלמידה בקבוצה תאפשר לימוד חוויתי של הגישה ועקרונותיה דרך ניתוח המקרים הטיפוליים של המשתתפים בה. בין היתר נלמד לזהות מכשולים להתקדמות בטיפול כמו דפוסי התקשרות / הגנות אשר מעכבים את ההחלמה ואת התקדמות הטיפול. נלמד כיצד לעבוד עם מטופלים לא מתחת לרמת היכולת שלהם (ללא מחויבות) ולא מעליה (חרדה גבוהה מדי) ולעזור למטופלים למצות את הפוטנציאל שלהם. נלמד כיצד לחוות את ולא לדבר על (חווית לא רק הרגשות אלא חווית נוכחות, התגייסות, חיוניות) המהווה מרכיב מרכזי להחלמה מחד ומאידך מהווה מכשול להתקדמות הטיפול כאשר המטופלים מדברים על הבעיות ולא חווים את כוחות הריפוי שבהם.


נלמד כיצד לעבוד באופן שונה עם סוגים שונים של מטופלים וכיצד להתאים את הטיפול בהתאם לכל מטופל ומטופל באופן אישי כאשר המדריך שלנו לאורך כל הלמידה יהיה :


תגובת המטופל להתערבויות שלנו ובחינת תגובות אלו - יהיו המצפן שלנו ונלמד להתמקד באלו וללמוד מאלו כיצד עלינו לטפל.


נלמד כיצד להיות מטפלים אשר מעודדים החלמה באופן אקטיבי מחד וחומל מאידך, נלמד איך לייצר ברית טיפולית סביב עבודה רגשית עמוקה ולא רק יחס חם ואוהב, אלא יצירת קשר טיפולי אשר נועד לאפשר למטופל לפתח מערכת יחסים אינטימית עם עצמו ועם הקרובים לו.


נלמד כיצד לשלב בין טכניקה - התערבויות טיפוליות לבין הבנה עמוקה של למה אנחנו עושים את מה שאנו עושים ובהתאם לעזור למטופלים לבסס את השינוי בחייהם (לא מספיק להשתנות - ללא הבנה עמוקה של המנוע לשינוי, השינוי יהיה רק חיצוני ולא יופנם).


והחשוב מכל: את כל אלו ועוד נלמד לא באופן תאורטי ודרך המשגות תאורטיות אלא הלכה למעשה כיצד להתערב בחדר הטיפולים מרגע לרגע אל עבר בריאות נפשית.


הקבוצה תפגש אחת לשבועיים בזום עם אפשרות למפגש פנים אל פנים מעת לעת ככל ויתאפשר.


הקבוצה תהנה מחשיפה מלאה לכל תכני הלימוד של ISTDP ישראל, כנסים, ימי לימוד ועוד.


יובל אלון, מטפל בגישת ISTDP - לומד אצל המורים המובילים בגישה אלן אבאס וג'ון פרדריקסון ומודרך באופן אישי וקבוע על ידי ד"ר פטרישה קוגלין.





223 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page