top of page
  • תמונת הסופר/תYuval Alon

קרבה רגשית בטיפול ISTDP מפגש למידה חמישי

אתמול נפגשנו שוב כ50 מטפלים מישראל ומהעולם ללמידה מטיפול של ג'ון פרדריקסון עם גבר בן 71 אשר במהלך כל חייו הסתמך על אנשים ונשים שיספקו את כל צרכיו הרגשיים והגשמיים ומגיע לטיפול לאחר שמערכת יחסים בת 18 שנים הסתיימה מצד זוגתו. כאשר מטופלים מגיעים לטיפול הם מראים לנו את האופן בו הם מתנהגים במערכות יחסים, כאשר מטופלים מתרחקים מאתנו ומנתקים מגע אתנו הם מראים לנו שזה מה שהם עושים במערכות יחסים וכך האופן להיות קרובים רגשית סגור בפניהם, זו הדרך בה הם מתרחקים מעצמם , מאנשים אחרים וכעת מאתנו בטיפול.


על מנת לעזור להם להתקרב אנחנו מתייחסים לההתנהגות שלהם אתנו בטיפול, אנחנו מזמינים אותם למערכת יחסים קרובה אתנו ועל פי האופן שהם מגיבים אנחנו עוזרים להם לראות מה הם עושים כדי שיוכלו לפתח מערכת יחסים קרובה עם עצמם, אתנו ועם הקרובים להם בחייהם.


כאשר אנחנו עוזרים למטופלים לראות את האופן בו הם מתנהגים אתנו אנחנו אוהבים אותם באופן מיוחד במינו. אנחנו עוזרים להם לראות את מה שעמוק בליבם הם יודעים אבל לא מעיזים להרגיש, אנחנו עוזרים לרצון שלהם לאהוב את עצמם ואת אחרים באופן נוכח בו 2 אנשים יכולים להיות במערכת היחסים לגבור על פני הרצון לסבול ולהתרחק.


לעיתים מטופלים, כפי שראינו אמש מגיעים לרמת התנגדות בה הם כל כך מזוהים עם ההתנגדות שלהם שעלינו לעזור להם לראות זאת על מנת להזכיר להם את רצונם להתקרב ולאהוב.


מטפ: אם אתה לא מסוגל לאהוב, ולהיות קרוב אלייך ואיתי כאן, כמו שלא היית יכול במשך כל חייך, עלינו לקבל זאת, אתה עושה זאת במשך 71 שנים, אבל אז עלינו לשאול, למה שתרצה לנטוש אותך? למה שתרצה להרחיק אותי ואת האנשים מסביבך? למה זה מגיע לך?


התערבות זו עוזרת למטופל להכיל את הקונפליקט בינו לבין עצמו במקום שהקונפליקט יהיה בינו לבין המטפל.


ראינו איך ג'ון פרדריקסון עוזר למטופל להביע חרטה עמוקה, צער ואשמה על כך שהרחיק את עצמו מעצמו ומהאנשים שחי איתם. אנחנו אוהבים את המטופלים שלנו כאשר אנחנו בעקביות ובאדיקות עוזרים להם להיות במגע עם הרצון שלהם לבריאות והחלמה - אנחנו עושים זאת על ידי כך שאנו מראים למטופלים את האופן בו הם מרחקים את עצמם מרצון זה על מנת שאותו רצון לבריאות בתוכם יגבור על הרצון שלהם לסבל.


מוזמנות ומוזמנים להמשיך ללמוד אתנו במפגשים הבאים. בתאריך 11.6 ייערך סמינר בעברית, פרטים נוספים באתר. כמו כן - נותרו 3 מקומות לקבוצת למידה שנתית אשר תיפתח בחודש ספטמבר 2022.


מצורף הדיון בסיום המפגש להנאתכם.




from the session:


Th: Why prolong your suffering? Why keep holding it in? Why prolong your pain? The longer you hold back, the longer you suffer. Why? Why prolong your suffering? [Mobilizing the unconscious therapeutic alliance so it will overwhelm the resistance and reveal what has been hidden.]

Pt: Sighs. Oh, God. There’s so many things I feel guilty about in my life I can’t let go of. Keep telling me what a horrible person I’ve been and am. [Rise of his unconscious therapeutic alliance.]

Th: Can we accept you’ve been a horrible person? [Mobilizing his wish to be healed. If he has been a horrible person, can we offer him a place to face his past, his guilt, his grief, and his wish to repair?]

Pt: Yes. Sigh.

Th: Let it go through. Sounds like you have a lot of guilt?

Pt: Oh, God.

Th: A lot to feel guilty for?

Pt: I do.

Th: Do you want to face this guilt… [Mobilizing his wish to become well.]

Pt: Sigh.

Th: To end this life that’s been on the run?

Pt: Sigh.

Th: Because this guilt has been haunting you.

Pt: Yes.

Th: Following you everywhere.

Pt: Yes it has.

Th: You’ve never been able to run away from it.

Pt: Never.

Th: Ever.

Pt: Ever.

Th: It’s been following you.

Pt: Sigh. Yes.

Th: Haunting you; you’ve been a haunted man. Do you want to face this guilt so you can end this life on the run, living this life of the criminal? [Mobilizing his wish to become well.]

Pt: Yes. Sigh.

136 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page