top of page
  • תמונת הסופר/תYuval Alon

סיכום מפגש ראשון - הכרות ISTDP

ב22.9 נפגשנו למפגש הכרות ראשון עם ISTDP. במפגש למדנו מתוך צפייה בטיפול עם מטופל אשר מאפיין עבודה עם מטופלים רבים בקליניקה. המפגשים יתמקדו בלמידה חוויתית,כשם שהטיפול ISTDP הוא חוויתי שכן זה האופן בו מטופלים יכולים להשתנות. מה הכוונה בטיפול חוויתי ולמידה חוויתית? טיפול מיטיב עוזר לשחרר את הכוחות הלא מודעים באדם אשר מוסתרים ממנו ומאחרים, כוחות היצירה שלו, המשחקיות שבו, האהבה שבו לעצמו ולאחרים ועוד ועוד. תגובות ממטופלים כגון: אני לא יודע מה לעשות, מספרים לנו את ההסטוריה של המטופלים בקשרים עם עצמם ועם אחרים, עמדה פסיבית ולא מעורבת אשר בעבר הייתה חלק מקשר וכיום מונעת קשרים ומייצרת את הקשיים והסבל של המטופלים. במפגש למדנו כיצד לגלות אמפתיה עמוקה למטופלים ביחסי ההעברה, אמפתיה כלפי הדפוסים האוטומטיים אשר עולים, אמפתיה כלפי המשמעות של הדפוסים על חיי המטופלים, אמפתיה כלפי החרדות של המטופלים וכל העת למדנו שאסור לשכוח שיש אדם מתחת לכל הדפוסים והחרדות אשר מחכה ליד מושטת לעזרה ולמדנו שהדבר החשוב ביותר הוא לא להפסיק להאמין שיש אדם מאחורי ההגנות אליו אנו מדברים :


בוא נראה מה אנו יכולים לעשות יחד אל מול הדפוס שאומר שאתה חייב לרצות כדי להיות בקשר היא הזמנה לעבודה כצוות אל מול הדפוסים, הזמנה לשיתוף פעולה כצוות בכאן ועכשיו אל מול דפוסי ההתקשרות והחרדות שהאדם התרגל אליהם כחלק בלתי נפרד מקשריו. למדנו כי כח ההחלמה נמצא במטופל ולכן אנו מדברים אליו כל העת מתוך אמונה כי עם ההזמנות העקביות הוא יעלה עוד ועוד כפי שראינו במפגש עצמו.


למדנו כי כאשר אנו מושיטים יד מעבר לדפוסים ההעברה הנגדית שלנו כלפי הדפוסים יכולה להיות :

אולי אנחנו עושים משהו לא בסדר כי המטופל ממשיך להאחז בדפוסים ואנו לא רואים שינוי. אבל יחד עם זאת ראינו שהמטופל מבין את ההליך קוגניטיבית לחלוטין ולכן אנו עוזרים לו לשחרר את הכוחות הלא מודעים שלו אשר מוסתרים מתחת לדפוסים. למדנו כי כאשר אנו מבינים כי אנו עוזרים למטופל לשחרר את הכוחות המצויים בו אנו יכולים להיות מי שאנחנו איתו ולא צריכים להיות שבויים בתוך שחזור של העברה נגדית שהיא כלפי ההגנות של המטופל ולא כלפי מי שהוא באמת ולא מאפשרת לנו להיות מי שאנחנו באמת איתו.


למדנו כי כאשר אנו מדברים אל כל חלקי הקונפליקט אנו יכולים להיות מי שאנחנו שכן אנו מדברים לכל חלקי המטופל ולא מפצלים את ההליך והמטופל יכול להיות לאט לאט מי שהוא, כפי שראינו את השינוי המשמעותי שחל בו בסיום הפגישה.


למדנו לא להבהל מדפוסי העברה ולעבוד איתם באופן כנה, ברור, ולא להאמין כי האדם הוא ההגנות שלו וכי תמיד יש מישהו שמחכה להתגלות מתחת להגנות עם כל הרגשות האמיתיים וכוחות היצירה שיש בכל אחד מאתנו.


צפייה חוזרת במפגש תתקיים בתאריך 24.9 בשעה 12:00 והמפגש השני יתקיים בתאריך 20.10.2023 בשעה 15:00, נמשיך לעבוד אל עבר שינוי דפוסי התקשרות, עבודה ביחסי ההעברה ועוד וכל המשתתפים מוזמנים לשלוח כבר מעתה ונייטות ושאלות ספציפיות אשר עולות בטיפול ונלמד מכל מקרה כיצד לצאת מתקיעות אל עבר שחרור הכוחות במטופל. נשמיך להקל עלינו המטפלים ולאפשר לנו להשתחרר מהעברות נגדיות אשר הן חלק משחזור אל עבר הרגשת הרגשות האמיתיים שלנו עם כל חלקי המטופל להבדיל עם חלקים מפוצלים בו בלבד. יהיה מרתק, חוויתי ומאוד פרקטי ומעניין.


הרשמה למפגש 20.10 :



מצגת המפגש הראשון :





96 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page