top of page
  • תמונת הסופר/תYuval Alon

סיכום מפגש ינואר 2024

מדי חודש נפגשים מטפלים מגישות שונות וללא ניסיון בטיפול דינמי חוויתי ללמוד כיצד ליישם עקרונות מרכזיים בפסיכותרפיה אשר אינם קשורים לגישה כזו או אחרת אלא להתאמה של הטיפול על פי תגובות המטופל ועל המידע שהמטופל מספק בטיפול, ההדרכה לנו המטפלים.


המפגשים פתוחים למטפלים בכל הגישות ולא נדרש ניסיון קודם.


לפני כל מפגש ישלחו תרגולים ממקרים ומצבים אשר משותפים וקורים לכולנו בקליניקה כך שכל המשתתפים יוכלו להתנסות בתרגול מעשי. התרגולים כוללים גם מקרים של המשתתפים מהקליניקה. בחלק השני של המפגש לומדים באופן אקטיבי מתוך טיפול אשר צולם בוידאו.


ההרשמה למפגשים הבאים פתוחה כאן :



סיכום מפגש ינואר 2024


1. מטופלים מסוימים יגיעו ויראו לנו איך הם מנסים להשיג את המטרות שלהם באופן בלתי אפשרי. למשל : אני נמשך לגברים, לא מימשתי זאת מעולם ובטיפול אני מבקש להמשך לנשים. תעזרי לי להכחיד את התשוקות שלי כדי שאהיה מקובל חברתית אחרת אין טעם לחיי. המטופל כבר אמר לנו את הבעיה. עכשיו עלינו לשקף לו אותה כדי שיוכל לראות אותה. אתה רוצה להיות מקובל חברתית בחברה שאוסרת משיכה לגברים ואתה נמשך לגברים. העיקרון המנחה: עלינו להראות למטופלים את הקונפליקט שלהם. מצד אחד.... מצד שני..... ואז דרך דוגמאות אפשר לראות איך הוא בא לידי ביטוי. כאשר הקונפליקט הוא בלתי אפשרי למטופלים הם יתנהו כך ואנו נרגיש שאנו חייבים לפתור עבורם משהו בהעברה הנגדית.


2. בחשיפה של טראומה - חיזוק חיובי למטופל שמשתף כל עוד הוא הרגיש טוב לשתף. העיקרון : חיזוק חיובי לפתיחות רגשית אל מול הסוד. עיקרון מרכזי נוסף : פיתוח היכולת להגיד לא על ידי כל הרגשות אשר קשורים לכך, כן לעצמו, לא לאחרים כולל אנחנו המטפלים כדי לטפל במקור של הפגיעה : חילול האוטונומיה.


3. לכל מטופל יכולות שונות לשאת רגשות וחרדה. המטופל שנדחק לפינה יכול לשאת רגשות וחרדה ועדיין להיות בפינה, הוא נהיה עייף, מרוחק, במצב הישרדות וזאת הבעיה שלו, הוא יכול לראות אותה ואז כאשר שינוי מתחיל להתרחש ואז אנו מחזקים את השינוי ובאמצעותו ובעזרת החלקים הבריאים מזמינים אותו לבחור ומזמינים אותו לעבוד יחד אל מול כל מה ששם אותו בפינה. העיקרון : המטופל בוחר לעבוד אל מול הבעיה יחד אתנו כך שהחוויה היא מתוך תיקון כבר ואל עבר שינוי אופי.


המטופל השני שראינו עם יכולת נמוכה לשאת רגשות וחרדה והוא מסתחרר כאשר רגשות עולים (ואם אנחנו לא מבינים את ההקשרים ומחברים איך מה שהוא עושה בפנים קשור לתוצאות בחוץ אנחנו נהיה מסוחררים או אף מעבר לכך מנותקים, כמו שקרה לחלק מכם, זה טבעי בפיתוח היכולת לעבוד עם מטופלים שבריריים יותר שהיכולת לשאת רגשות וחרדה נמוכה. כאשר הוא עושה קישורים בעצמו ומבין דברים בעצמו זה פיתוח יכולת גבוהה עבורו ושווה לעלייה גבוהה ברגשות עבורו. העיקרון : פיתוח יכולת לשאת רגשות וחרדה עם מטופלים אלו שונה וכאשר הם עושים קישורים ומבינים דברים הם מצליחים לפתח יכולת לשאת רגשות וחרדה ומפתחים הגנות בריאות יותר. למשל : לדבר על מה שקורה להם במקום לפצל להשליך ולהיות בעמדה נחותה או עליונה.

הבאתי את המטופל הזה כהדגמה לאופן עבודה שונה. העבודה עם מטופלים אלו מורכבת.

בכלל אני נותן לכן טעימות מאופן עבודה שונה עם מטופלים שונים והבנת החשיבה ואופן העבודה עמם.



4. חשבתי שאני מבין כבר איך לעבוד בטיפול או בגישה מסוימת ואני רואה שיש תשומת לב לפרטים קטנים ואז אולי אני לא מבין....

אנחנו תמיד לומדים. כאשר אנו במילים שלנו מבינים את העקרונות שאנו עובדים על פיהם להבדיל מחוקים או ככה צריך להיות, יש לנו חופש לגילוי ושיפור כל הזמן מצד אחד ולחגוג הצלחות מצד שני. כל הזמן משתפרים ומצליחים. תמיד אנחנו והמטופלים עושים משהו טוב ותמיד אפשר לקחת את זה לרמה הבאה.

המפגשים הבאים פברואר - יוני. אשלב עוד דרכי עבודה שונות במצבים שונים כולל תרגולים כמו שהיה הפעם.

המפגשים הבאים :

2.2

1.3

5.4

3.5

7.6


מוזמנים להצטרף.


135 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page