top of page
  • ayuval7

השתחררות מהקונספציה

נושא מרכזי בחיינו בימים אלו, שקט יענה בשקט, אם רק נתעלם ממי שלא רוצה אותנו כאן, שלא מאמין בחיי אדם אלא בהרס וחורבן, אם ניתן לו את מה שהוא רוצה נקבל שקט התנפץ בחודש אוקטובר האחרון אבל עדיין חי ובועט.


בטיפול נפשי, הקונספציה אומרת כי אם נדבר על הדברים, החלקים בנפשנו אשר מעכבים את חיינו ירגעו ויהיו בשקט, אם רק נתייחס אליהם יפה, אם רק נרצה בטובתם, מדי פעם נגיד שאנחנו לא מסכימים אבל נשכח מכך שהם מעכבים את חיינו אז נוכל לחיות את חיינו בשקט.


מבפנים, בתוך הנפש שוכנים החלקים בנו אשר רוצים חיים אמיתיים. כשם שכל העם רוצה חיים אמיתיים של שלום ואחדות אבל הפיצול בין חלקי העם מוביל לכך שכל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לרצות שקט, לרצות בטוב ללא יכולת של איחוד כוחות למען מה שאנחנו רוצים באמת.


בטיפול מיטיב המטפל יוצר קשר לא עם החלקים המפוצלים באדם אלא עם החלקים הבריאים בו, החלקים בו אשר רוצים לחיות, הוא לא עושה זאת למען עוד שקט מזויף אלא כדי שהאדם יהיה פנוי לפנות אל מול החלקים שעד היום הוא ראה בהם כאלו אשר מספקים לו שקט (חרדה והגנות).


בטיפול המטפל עוזר למטופל לראות באופן בהיר בעבודה משותפת כי מה שהמטופל חשב שנותן לו שקט הוא זה אשר מייצר לו את הקשיים שהוא מבקש לפתור, ומה שהוא התעלם ממנו עד היום (הרגשות שלו) ומה שהוא בילבל בתור הרגשות שלו (ההגנות והחרדה ומה שאנשים אחרים עושים) הוא האמצעי עבורו להרגיש בגופו כדי לייצר את הבטחון שהוא זקוק לו כדי לפעול בעולם באופן אשר מיטיב עבורו ועבור החברה.


בעוד שבתור מדינה אנחנו כל כך מפוצלים ומבלבלים בין החלקים הבריאים בנו לבין מה שמפלג אותנו ומחזק אחרים, בטיפול אנחנו יכולים וממש חייבים לזהות זאת ולעבוד באופן ברור ובהיר כדי לעשות את מנת חלקנו בתיקון האישי והחברתי לו אנו כל כך זקוקים בימנו.


ביום שלישי נפגש כדי להשתחרר מקונספציה ששקט בטיפול יענה בעוד שקט לעומת אותו חיבור שהאדם זקוק לו עם חלקיו הבריאים כדי להשתחרר ממה שעד כה חשב שמקנה לו שקט וחופש.


להצטרפות :






137 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page