top of page
  • תמונת הסופר/תYuval Alon

בין זכרון לעצמאות

מזכרון לעצמאות –


החיבור בין העבודה שלנו כמטפלים להזכיר למטופלים את כוחות הריפוי אשר מצויים בהם באמצעות ההתערבויות שלנו בחדר הטיפולים על מנת לאפשר למטופלים לנוע אל עבר עצמאות וחופש פסיכולוגי לבין ימים אלו מהכואבים , המורכבים והחשובים לחברה הישראלית, בין זכרון לעצמאות.


מטו': אני לא יכול לעשות את זה.

מטפ: כמובן, זו הסיבה שאתה כאן, שנאחד את כוחנו יחד ונראה מה אתה מרגיש עכשיו כדי שתוכל לפתח את היכולת לקדם את עצמך כאן ובחייך?

מטו': קשה לי מאוד לדעת מה אני מרגיש , אני מרגיש הרבה מתח בצוואר.

מטפ: נכון שיהיה נחמד להרגיש את מה שאתה מרגיש במקום לסבול מכאבים בצוואר? שנראה יחד מה אתה מרגיש מתחת לכאב בצוואר עכשיו? אלו רגשות עולים כאן איתי מתחת לכאב בצוואר?

מטו': אני לא זוכר מתי הרגשתי משהו בפעם האחרונה...

מטפ: נכון שיהיה נחמד לראות מה אתה מרגיש?

מטו': אני כל הזמן רק דואג.

מטפ: נכון שיהיה נחמד לראות מה אתה מרגיש כאן כדי שלא תצטרך להיות בדאגות? אלו רגשות עולים כאן איתי אם שנינו שמים לב אלייך ולרגשות שלך ביחד?

מטו': אני לא מצליח לשלוט בכעסים שלי, הם כל הזמן מתפרצים... אני לא יכול להיות כועס, זה הורס את היחסים שלי.

מטפ: נכון שיהיה נחמד להיות זה ששולט בדחפים שלך במקום שהדחפים ישלטו בך? איך אתה חווה את הכעס כלפיו כדי שנוכל לעזור לך להיות זה שבשליטה במקום בדחפים שבשליטה? איך אתה חווה את הכעס כלפיו בגוף?




מה בין יום הזכרון ליום העצמאות לבין האפשרות שלנו כמטפלים לעזור למטופלים שלנו. "פסיכותרפיה היא ריפוי דרך אהבה" כתב פרויד ליונג. לאחרונה הזכיר לי ג'ון פרדריקסון בהדרכה את החשיבות להאמין במטופל ולתת לו את התחושה באופן כנה כי אני בתור המטפל שלו, בתור האדם ששותף איתו למסע השינוי שהוא עובר נותן בו אמונה מלאה שהוא יכול לעשות זאת. על ידי התייחסות אנושית ורכה, שאילת שאלות, נוכחות, שימוש בטון אשר מביע אמונה ביכולות המטופל אנחנו מאפשרים למטופל להזכר, להזכר במה שנמצא אצלו, להזכר ביכולות שלו, בתשוקות שלו, במה שנשכח, במה שהודחק, ברגשות שלו, בסיבה שהוא נמצא אתנו בטיפול, במטרות שלו ועוד ועוד. על ידי שאנו מאפשרים למטופל להיזכר אנו פותחים בפניו את האפשרות שלו לחופש ועצמאות. ברגע שהמטופל מתחיל להיות במגע עם החלקים אשר שכח שקיימים בו, ברגע שהוא נזכר בעצמו ובחיותו, הוא הופך לאט לאט להיות מי שהוא באמת, בא במגע עם העצמאות שלו והחופש הפסיכולוגי שלו. ללא זכרון אין עצמאות וללא עצמאות אין זכרון. שניהם משתלבים אחד בשני בחיינו, בחיי המטופלים שלנו ומקבלים ביטוי בחיי החברה שלנו ובאים לידי ביטוי בעוצמה הגבוהה ביותר בימים אלו של יום הזיכרון ויום העצמאות.


"כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך) – כל מטופל צריך זה מטפל אחד שיאמין בו ויזמין אותו לחופש. וכל מדינה צריכה לזכור את אלו אשר האמינו בה והקריבו את נפשם למען עצמאותה.


ימים של שלום, זיכרון, עצמאות בטיפולים ובחברה שלנו.


47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page