top of page
  • תמונת הסופר/תYuval Alon

גיוס כוחות המטופל בטיפול דינמי חוויתי מואץ ISTDP

טיפול דינמי חוויתי מואץ - ISTDP היא גישה טיפול אשר פותחה על ידי ד"ר חביב דאבנלו . גישה זו באה להביא בשורה חדשה לעולם הטיפול - עמדה טיפולית אשר מסירה כל אומניפוטנציה מצד המטפל ובו בבעת שמה לעצמה כמטרה ומשימה טיפולית לגייס את כוחות הריפוי אשר מצויים במטופל עצמו.


דאבנלו פיתח סט של של התערבויות למצבי טיפול שונים וכלל אותם בתוך הרצף הדינמי המרכזי אשר כולל שבעה שלבים. דאבנלו הדגיש כי המשימה היא לעזור למטופלים להחלים באופן מלא משימוש מוגבר בהגנות וחרדה כמנגנוני התמודדות עם חייהם. גישה זו מביאה בשורה חדשה לעולם הטיפול - ושואפת להכיל ככל הניתן את שתי קצוות המטבע - ישירות וחמלה, אהבה ואסרטיביות, חוויה רגשית עמוקה לצד הבנה קוגניטיבית עמוקה, עבודת גוף ונפש יחדיו בטיפול על מנת להביא לשינוי כולל ולאורך זמן.


מבוססת על תאוריית החרדה השנייה של פרויד ולוקחת אותה למחוזות של ימנו אנו באופן אינטגרטיבי, ועוזרת לטיפול הדינמי להיות מבוסס חוויה רגשית מתקנת אל עבר גיוס רצון המטופל להחלים. בהיבט זה יתמקד הסמינר הקרב.



בסמינר זה אשר ייערך לראשונה בעברית נסקור את התאוריה ואת המטא פסיכולוגיה של ISTDP נתרגל באמצעות דוגמאות קליניות ונראה כיצד העבודה בגישה מיושמת בטיפול אשר צולם בודיאו. כל המפגש יתקיים בעברית לרבות המקרה הטיפולי אשר יוצג.


11.6.2022

מוצאי שבת - 20 - 23.


פרטים נוספים והרשמה כאן :


200 צפיות0 תגובות
bottom of page