• Yuval Alon

קורס הדרכה עם ג'ון פרדריקסון

איזה חוויה מלמדת - קורס הדרכה חיה עם ג'ון פרדריקסון.


כמה מורכבת העבודה שלנו כמטפלים. כמה מורכבויות קיימות ביחסים בינאישיים וכמה עלינו להיות מיומנים כדי לזהות את מה שוקרה בחדר הטיפולים ולתקשר זאת באופן שהמטופל יוכל להירתם ממנו.


תודה רבה למטופלת אשר הסכימה ברוב נדיבותה לאפשר לנו ללמוד ביחד - 70 מטפלים מכל העולם בקורס ההדרכה הייחודי עם ג'ו פרדריקסון.


חווית הלימוד הייתה מורכבת ממספר רבדים.


הראשון : הלמידה מהמטופלת.


מטופלים אשר מגיעים אלינו לטיפול עם מערכת יחסים אשר פגעה בהם בעבר יראו לנו איך הם נפגעו בעבר כאשר הם נמצאים במערכת יחסים אתנו. למדנו שבכל בטיפול ובמיוחד עם מטופלים אשר מגיעים אלינו עם פגיעה בקשר (אלו הם רוב רובם של המטופלים) עד כמה חשוב להבהיר למה אנחנו מציעים את אשר אנו מציעים בטיפול. הרבה פעמים יש למטפלים נטייה להיות מעורפלים מחשש לפגוע במטופלים אבל בפועל - מטופלים מגיעים אלינו לעזרה והחובה שלנו כמטפלים היא להנגיש להם אותה באופן הברור ביותר. הדגש החשוב בלמידה היה ההבדל בין להיות ישיר לבין להיות זה שמוביל את הטיפול - האיזון העדין הזה כל כך חשוב וניתן לראות איך הוא משפיע על הטיפול. ניתן לחשוב בקלות שאסור לנו להיות ישירים וכנים כי המטופלת לא תעמוד בכך ויש בכך סכנה גדולה והיא לא לאפשר למטופלת לעבוד בטיפול בהתאם ליכולת האמיתית שלה. למטופלים יש יכולות רבות וראינו שהמטופלת מסוגלת לווסת את החרדה שלה בצורה טובה (שרירים רצוניים) ומה שלא אפשר לה לפנות נגד ההגנות שלה הוא שהן לא הונגשו לה על ידי בצורה ברורה כדי שהיא תוכל לראות אותם ולפנות נגדם.


למדנו את עבודת שני השלבים: 1. לזהות את ההגנה באופן מאוד חומל ומתחשב - ובמיוחד עם מטופלים טראומטיים - להכיר באופן בו ההגנה הצילה את חייהם. 2. להזמין ליצור שינוי במשותף באופן בטוח וברור למטופלים.


למדנו כמה חשוב לזהות את התקשורת הלא מודעת של המטופלים אתנו.


שמטופלת אשר נאסר עליה לחוות את דעתה ולהיות עם רצונות שלה מתווכחת אתנו - כמה חשוב להכיר בהתקדמות הזו - ולעודד זאת שיש לה דעה שונה ושהיא יכולה "להתנגד" ולראות שזהו הדבר אשר חסר בחייה ונמצא ממש מולנו ברגע הנוכחי בחדר הטיפולים. באופן מעניין, איפה שנתמקד ולאן שנביט - את זה נמצא. אם נחפש בעיות נמצא אותן - אם נחפש התקדמות של המטופלת - נמצא גם אותה! בהנחה שהיא קיימת וניתן לראות איך באופן כנה - אנושי וקשוב ניתן למצוא אותן בנקל ולאפשר למטופלת לראות את ההתקדמות אשר מכוסה על ידי דפוסי העבר וההגנות.


השני : למידה מההדרכה


כמה יופי יש בלמידה מווידאו. וכמה ענג קיים בלמידה ממורה נפלא כמו ג'ון פרדריקסון אשר הראה לנו איך העבודה שלנו היא תמיד להצטרף למטופלת ולקבל את המקום שבו היא נמצאת בשילוב של הזמנה לייצר מטרה / משימה טיפולית כדי לעבוד ביחד אל עברה מטרה שחשובה למטופלת עצמה.


הדרכה קשובה, ישירה, חומלת, חכמה ועמוקה אשר מאפשרת לראות את כל המטופלת כאדם שלם. כפי שג'ון אמר: עם מטופלים אשר אתם מתקשים אתם. ראו את הוידאו ושימו לב רק לתחושות אשר עולות בכם כאשר אתם רואים את הודיאו, שימו לב איזה תחושות מתעוררות בכם ובאיזה הקשר. מותך הלמידה הזאת תוכלו לראות: האם התחושות שעולות בי הן אוניברסאליות: כלומר: סביר

שכל אדם ירגיש אותם עם מטופל זה או שהם ספציפיות עבורי והם קשורים יותר אליי מאשר באופן ספציפי למטופלת (ואז נדרשת עבודה אישית ייתכן שבטיפול אישי או הדרכה- הכל בהתאם למקרה). במובן הזה istdp היא גישה כל כך אינגרטיבית אשר כוללת בחובה גם אינטרסוביקטיביות (בנוסף לרכיבים רבים אחרים), דאבנלו היה נוהג להגיד למטופלים כאשר היה מזהה העברה נגדית אוניברסאלית מובהקת : למשל כאשר מטופל גורם לאנשים להתרגז עליו כאשר הוא נותר פסיבי ולא נוקט עמדה : יכול להיות שהתנהגות פסיבית כזו תעורר כעס אצל אנשים, מה אתה חושב שאנשים מרגישים כלפייך שאתה נותר פסיבי (נאמר בכנות מלאה - רגישות וישירות).

ניתן היה להרגיש שג'ון לא "מרחם" עליי - אלא ישיר ובו זמנית מאוד רגיש - כמודל לטיפול - מאוד רגישים - ברורים מאוד ולא מעורפלים (שימוש בשפה ברורה) ומאוד מזמינים באופן ברור לעשות משהו שונה יחד.


השלישי : למידה יחד


אנחנו מאוד שמחים להנגיש את האפשרות החדשה ללמידה יחד. המטרה של הלמידה יחד היא ליצור קבוצת עבודה גדולה חיה ונושמת אשר יכולה להנות מלמידה ממורים מעולים והחשוב מכל - מלמידה מתמשכת אחד מהשני באמצעות דיונים על המקרים ועל ההתפתחות אשר ניתן לראות מפגישה לפגישה לסוגיות השונות אשר עולות במסגרת ההדרכה. הדרכה פרטנית מותירה את הידע למטפל עצמו אבל הדרכה אשר פתוחה למטפלים כל כך רבים באמצעות הנדיבות הבלתי רגילה של המטופלת וההתגייסות הנפלאה של ג'ון פרדריקסון מאפשר הנגשת חווית לימוד לכל כך הרבה מטפלים מכל העולם אשר יכולה להשפיע על כל כך הרבה אנשים. המטרה הנוספת היא הנגשת הלמידה למדינות עולם שלישי אשר ידם קצרה לשלם עבור הדרכות ולימודים במיוחד אצל מורים מובילים כג'ון פרדריקסון. אנו שמחים להנגיש אפשרויות למידה זו ומזמין אתכם לשתף מחשבות - רגשות - תגובות בעקבות הלמידה.


נתראה במפגש הבא ב- 28 באפריל!. את כל המפגשים נראה יחדיו בתאריך אשר יפורסם בקרוב. להצטרפות למפגש השלישי (וכמובן לצפייה לאחר מכן בשלושת המפגשים בתאריך שיפורסם : ‫https://eventbuzz.co.il/lp/event/elqmt?lang=en





35 צפיות0 תגובות