הרחק מעיני הציבור - טיפול חוויתי ממוקד ברגשות
במשך שנים עבדו דר. אלן אבאס וד"ר הווארד שוביינר עם מטופלים אשר חוו כאב כרוני ולא הצליחו לקבל הקלה מהמערכת הרפואית. מדובר על מטופלים אשר סובלים מכאבים כרוניים, בין היתר מטראומות מורכבות אשר מלווים בכאבים כרוניים פיזיים רבים : כאבי גב, פיברומיאלגיה, מיגרנות, כאבי בטן כרוניים ועוד. מטופלים אלו מוצאים את עצמם נופלים בין כיסאות המערכת הרפואית ללא מזור. בפניות רבות למערכת בריאות הנפש כמו גם למערכת הרפואית בכללותה אין התייחסות למרכיב הרגשות הבריאים באדם וההתייחסות היא לכאב עצמו או לסימפטומים של הכאב באופן ישיר, כלומר מיקוד בפתולוגיה ולא באפשרות של האדם להבריא.
ד"ר אבאס וד"ר שוביינר החלו לעבוד יחדיו על מנת לפקוח את עיני המערכת הרפואית ואת עיני הציבור לאפשרויות חדשות בתחום הטיפול בטראומה ובכאב כרוני - פיזי ונפשי הקשורים יחדיו.
בISTDP המיקוד הוא לעזור למטופלים לחוות את הרגשות הבריאים שלהם על מנת להפחית חרדה כרונית ודפוסי התמודדות כרוניים כמו המנעות, יחס שלילי ומתעלם מהעצמי, רציונליזציה, ריצוי, נטייה לוכחנות, השלכה, פיצול, הזדהות השלכתית ועוד. עם מטופלים אשר סובלים מטראומות קשות וכאבים פיזיים רבים, הרגשות מכוסים מתחת לאותו כאב פיזי ולכן דרושה עבודה הדרגתית על מנת לעזור להם להתחיל לראות את התהליכים הרגשיים אשר הם עוברים.
מעבר לכל גישה, מדובר על שינוי המיקוד הטיפולי, כאשר אדם מגיע לקבל טיפול רפואי נמצא כי בעשרות אחוזים מהמקרים הסיבה היא לא רפואית אלא נפשית. לצערנו גם בעולם הטיפולי פעמים רבות המיקוד הוא לא בחוויה הפיזית, רגשית בתוך חדר הטיפולים אלא בדיבורים על העבר, והרבה מאוד שיח קוגניטיבי אשר לא מוביל להקלה בסימפטומים ובכאבים כרוניים.
כחלק מהמפכה בתחום הבריאות בכלל ובתחום הטיפול הנפשי בפרט אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ללימודים ממוקדי חוויה פיזית ורגשית על מנת לעזור למטופלים שלכם להחלים.
הדבר נכון לכלל המטפלים, במיוחד במערכת הבריאות הציבורית וניתן לשילוב עם גישות טיפוליות אחרות. לא מדובר על גישת טיפול מסוימת אלא על שינוי אופן החשיבה הטיפולית שלנו.
כפי שד"ר אבאס מדגיש בסרטון המצורף, אנו עושים שימוש במספר כלים על מנת לעזור למטופלים לחוות את רגשותיהם פיזית בגוף. האחד הוא הזמנה (לחץ) לרגשות : "איך אתה מרגיש כאן כלפיי? השני הוא אתגר להפסיק לעשות משהו ולנסות להתמקד בחוויה הרגשית : "בוא נראה אם אתה לא ממשיך לחשוב על איך אתה מרגיש,, איך אתה באמת מרגיש כאן איתי עכשיו? כלי נוסף וחשוב במיוחד עם מטופלים אשר חוו טראומה ומתקשים לשים לב לרגשות בגוף הוא "אימוץ הרגש" - "bracing" (אלן אבאס, 2015), כאן אנו עוזרים למטופלים לראות את התהליך הרגשי דרך התבוננות ובמקביל מזמינים לחוויה הרגשית - מדובר על שילוב של הליך התבוננות והזמנה לחוות את הרגש על מנת שהאדם יוכל לאמץ אותו אל עצמו יותר ויותר, במקביל הוא מפתח את יכולת ההתבוננות העצמית שלו ואת היכולת לשאת רגשות. למשל : לפני שהתחלת להרגיש את כאבי הבטן כאן איתי, מה היה הרגש כלפיי? היה לך רגש שעלה כאן איתי ואז החלו כאבי הבטן, אתה גם שם לב לכך? האם נוכל לראות מה הרגש כלפיי לפני שהוא נכנס לתוך הבטן שלך?" (הזמנה להתבוננות בשילוב הזמנה לרגש).
כחלק מהמאמצים של ISTDP בישראל להביא מיקוד חדש זה לכמה שיותר מטפלים אנו נארח את ד"ר אלן אבאס בתאריך 28.2.2022 לסמינר ייחודי בו ידגים ד"ר אבאס את אופן העבודה שלו עם מטופלים אשר חוו טראומה באמצעות הליך מדורג חוויתי הממוקד בכוחות הבריאים של האדם.
ההרשמה המוקדמת לסמינר מסתיימת בתאריך 20.12.2022 - מחיר מיוחד למטפלים ישראלים : הזדמנות נפלאה:
להצטרפות :
לקראת סמינר זה נערך מפגש הכנה בתאריך 15.1.2022 אשר פתוח לכלל המטפלים המעוניינים להיחשף לעבודה חוויתית זו במיוחד עם מטופלים אשר חווים חרדה גבוהה ודפוסי הגנות אשר מקשים עליהם לקבל עזרה.
להצטרפות :
אתם מזומנים להצטרף אלינו ללמידה אשר תשנה את אופן העבודה הטיפולית שלכם ותעזור משמעותית למטופלים שלכם.
מצורף חלק מפרק 16 מספרו של אלן אבאס אשר ממחיש את אופן העבודה הטיפולית. הפרק המלא יישלח לכל משתתפי הסמינר.
**************************************************************************************************
תחילת הטיפול: הערכה ראשונית ופסיכודיאגנוסטיקה
המטופל נראה חרד למדי, זז הרבה ואנחות של מתח בשרירים עם כיווץ בידיים ואנחה. בקידמת המערכת ניתן לראות חרדה ופחד ביחסי ההעברה. לא זיהיתי מחסומים כלשהם למעורבות ראשונית בטיפול.
מטפ: אני שם לב שאתה חרד כאשר אתה נכנס לפגישה. איך זה מרגיש פיזית כאשר אתה מרגיש זאת? (חקירת חרדה) מטו': אני חרד, ואני מרגיש קצת בחילה (מצביע על הבטן) ואני קצת מבולבל (מרמז על הת"ק). (הפרעה בתפיסה / קוגניטיבית מטפ: אתה קצת מבולבל? מטו': כן. מטפ: אז האם יש לך סימפטומיים פיזיים עכשיו, מלבד הבחילה? (חקרו חרדה) מטו': אין סימפטומיים גופניים, לא. מטפ: אז למה אתה חרד עכשיו? (לחץ / הזמנה למיקוד) מטו': אה, בגלל שזה היה... למה אני חרד איתך? בגלל שאתה אדם חדש שאני מכיר... לדבר על הבעיות שלי. אני לא באמת מכיר אותך ואני קצת מתוח לגבי זה (השלכה). מטפ: אלו רגשות יצרו את המתיחות הזו שיש לך כאן כלפיי? (לחץ לרגשות מתחת להשלכה) מטו': אה אני חושב שזה בגלל... אני חושב שזה רק.. אלו רגשות יש לי? מטפ: כן. איך אתה מרגיש כאן איתי, אדם חדש שאתה לא מכיר? איך זה גורם לך להרגיש ויוצר את המתיחות הזו? (לחץ לרגשות) מטו': אני מניח שזה חלק מהנושאים שאני צריך לדבר עליהם ואני תוהה לעיתים קרובות לאן כל זה הולך. אני חושב שאם אומר זאת, אני אתחיל לזוז לקראת ראש הפירמידה עכשיו (הרהורים אינטלקטואליים)
זיהוי חלון הסבילות
בדקה ראשונה זו, יש למטופל איתותים מסוימים של חרדה בשרירים הרצוניים והרהורים אינטלקטואליים לצדה. רצף המחשבות שלו ותגובותיו המילוליות אינן רציפות וברורות. על מנת למצוא את חלון הסבילות שלו ל – הת"ק, אעשה שימוש בלחץ לגייס רגשות העברה מורכבים ובאותו זמן אפריע לאינטלקטואליזציה, ראשית על ידי הבהרות. כפי שעם כל מטופל, בגישה זו של לחץ גבוה והפרעה להגנות הוא יוכל להגיב באחת מתוך שלוש אפשרויות: להרגיש את רגשות ההעברה המורכבים, להיות מתוח ולהגן או להיות שטוח לחלוטין כאשר החרדה עוברת את חלון הסבילות להדיפת וביטול רגשות מהמודעות, השלכה או הת"ק.
מטו': שיחות ייעוץ כמו זאת ואני מניח שפחד מהעתיד (הרהורים אינטלקטואליים) מטפ: ואיזה רגשות יש לך כלפיי שגורמים לך להיות מתוח כאן איתי? איך אתה מרגיש כלפיי באופן שגורם לך להיות מתוח? (לחץ לרגשות) מטו': אני מניח שזה בגלל שאני לא כל כך מכיר אותך. (אינטלקטואליזציה) מטפ: אלו רגשות יש לך בפנים? האם אלו מחשבות שיש לך? (הבהרה של הגנה אינטלקטואלית) מטו: כן. מטפ: אלו רגשות יש לך שגורמות לך להיות מתוח? (לחץ לרגשות) מטו': בעיקר פחד. מטפ: אלו רגשות יש לך בפנים? (לחץ לרגשות) מטו': כרגע בעיקר פחד. מטפ: אתה מתכוון שאתה מתוח?
מיקוד ברגשות מתחת להשלכה
'פחד' מתייחס לאיום חיצוני בעוד 'חרדה' ו – 'מתיחות' מתייחסים לאיומיים פנימיים. כאן אני לוחץ למה שקיים בתוכו והוא מפחד ממנו. הלחץ מפריע להשלכה להיות השולטת ולהרוס את התהליך. מטו': כן, מתיחות. מטפ: אוקי, מה גורם למתיחות? איך אתה מרגיש שגורם לך למתיחות? (לחץ לרגשות) מטו': אממ, איך אני מרגיש זאת. (אנחה) מטפ: רגשית כאן איתי. אתה מבין, אתה נאנח ויש מתח. (הבהרה החרדה) מטו': כן, זה נכון. מטפ: אלו רגשות יש לך כאן איתי שאתה נהיה מתוח בעקבותיהם? (לחץ לרגשות) מטו': אוקי, הרגש שיש לי איתך. אני מניח שזה קשור לזה שאני לא יודע את הרקע שלך. (השלכה) מטפ: אבל הרגשות אשר יוצרות את המתח, אלו רגשות יש לך כלפיי (הפרעה להשלכה ולחץ לרגשות)
חסימת השלכה
הוא מנסה להשליך רכיבים שליליים עליי. אני עושה שימוש בסוג מסוים של לחץ אשר מחזירות את ההשלכות לתוכו. אני שואל, "מהו הרגש מתחת לחרדה ולמחשבות?" על ידי השאלה, "מה מתרחש בתוכך?" אני חוסם את ההשלכות. אני מאפשר לו לדעת שאני כאן לעזור לו להבין מה גורם לו לחרדה. באופן זה התהליך מואץ ככל והוא יכול לשאת את החרדה המקושרת עם התהליך האינטנסיבי. מעקב קרוב אחר חרדה ותגובות הגנה חשובים מאוד כאשר עושים שימוש בגישה זו.
מטו': הרגשות הם, זה. מטפ: התחושות. מטו': תחושות הם משהו ש... מטפ: יש לך קושי לזהות אותם? (הבהרת הבעיה) מטו': כן, זה אחד מהדברים הגדולים הללו. כן, זה מה שקורה, אני מנסה לארגן את המחשבות, אבל זה אחד מהדברים הגדולים. אני לא יכול לבטא זאת. זה נשמע מוזר אבל זה אחד מאותם דברים. אני נהיה מבולבל. (הת"ק) מטפ: אתה מתכוון שקשה לך להשתלט על הרגשות שלך? (הבהרה) מטו': כן, בדיוק, כיצד לבטא אותם כמו שצריך. מטפ: מה אתה אומר שקודם כל ננסה להבין מה קורה אשר יוצר את המתיחות הזו בתוכך? (סיכום, לחץ למשימה) מטו': נכון מטפ: אוקי, בוא נראה איך אתה מרגיש כאן כלפיי, שגורם לך להיות מתוח? (לחץ לרגשות)
הפרעה להרהורים בשילוב עם לחץ
הסכמה לגבי אופן העבודה והמשימה הטיפולית מאפשר פיתוח ברית טיפולית מודעת. כך ניתן להמנע מברית שלילית המבוססת על השלכה ואי הבנה של המטופל לגבי התהליך הטיפולי. מטו': (אנחות, הרהורים) אתה יודע שהדבר הוא... מטפ: אבל זאת מחשבה שעומדת להגיע. (חסימת הרהורים) מטו': נכון, זאת מחשבה מטפ: אבל מה אתה מרגיש בפנים, מה התחושות? (לחץ לרגשות) מטו': הרגשות, אני לא, אני לא מבין, אני לא יודע... מטפ: בוא נראה כיצד נוכל לברר. אוקי? (לחץ לשותפות ולמשימה) מטו': אוקי. מטפ: איך אתה מרגיש כאן כלפיי? (לחץ לרגשות) מטו': אני מרגיש שאתה זר אבל... שוב, זאת מחשבה. (תיקון-עצמי, מנסה למצוא רגשות במקום מחשבות) מטפ: איך אתה מרגיש את הרגשות בתוכך כאן איתי? (לחץ לרגשות) מטו': אני מרגיש שלעיתים אני רוצה לברוח (פחד) מטפ: אבל זה המתח, החרדה? מטו': בדיוק. מטפ: אבל איך אתה מרגיש שזה גורם לך להיות מתוח? (לחץ לרגשות) מטו': זה פשוט, אני מפחד, אני מפחד שהרגשות, שאני לא אדע מהם, תאמין או לא זה... מטפ: אתה מתקשה לזהות אותם? (הבהרת הבעיה לגבי רגשות) מטו': יש לי בעיה עצומה לזהות אותם. מטפ: אז בוא נראה. אתה רוצה שננסה להתקדם בכיוון הזה? הבהרת הרצון שלו) מטו': כן, לחלוטין, כן. מטפ: אז בוא נראה איך אתה מרגיש כאן כלפיי מתחת למתח, מלבד המתח, איך אתה מרגיש כלפיי? (לחץ לרגשות) מטו': איך אני מרגיש כלפייך, טוב שאני בודק את הרקע של אנשים ואני יודע שאתה אקדמאי. (השלכה) מטפ: אבל אלו הן שוב מחשבות. (חסימה) מטו': אני מבין למה אתה מתכוון. אני מבין, אני יודע (מגרד בראשו, מכיר שהוא מוצא מחשבות אך לא רגשות) מטפ: להבין זה באמת חלק מהפיתרון, אבל החלק השני הוא מה אנחנו יכולים לעשות לגבי זה, בגלל מה שקורה הוא שאתה חושב אבל איך אתה מרגיש שגורם לך להיות מתוח. (הבהרת הגנות) מטו': רגשות הכוונה למשל לאהבה, שנאה ופחד? מטפ: כן, אבל איך מרגיש כאן כלפיי? (לחץ לרגשות) מטו': על גבול השנאה אני מניח.
סיכון לברית שלילית
כעת אני מבהיר את האמירה הזו על מנת לוודא כי השלכה עוינת אינה פועלת. בכל שלב בתהליך המטופל לא אמור להיות לכעוס עליכם בפועל באופן ישיר: אמורים להיות רגשות מעורבים אשר מגייסים את הברית הטיפולית הלא מודעת. אחרת, יש לכם ברית שלילית שחייבים לתקן אותה.
מטפ: אבל האם אתה מרגיש משהו בתוכך שאתה יכול להגיד שהוא שנאה? (לחץ לרגשות) מטו': לא, זה קשור לזה שאני לא מכיר אותך, זה הכל. (השלכה פועלת כאן) מטפ: אלו הן עוד מחשבות, נכון? (המטופל מסיר את המשקפיים ומשפשף פניו, נהיה מעט מבולבל) מטו': אממ, אוקי. אני לא יכול לבטא זאת, תאמין או לא, אני לא יודע. אז בוא נראה מה אנחנו יכולים לעשות בגלל... מטפ: כן. מטו': בגלל שמתח הוא משהו שמפריע לך נכון? יהיה הוגן להגיד שהמתח מפריע לך? (סיכום של הבעיה) מטו': זה נכון, זה חלק ממה שקורה, כן. מטפ: אז בוא נראה איך אתה מרגיש כאן כלפיי שגורם לך למתח (לחץ לרגשות) מטו': אוקי. אני מרגיש... (מתחיל להרהר) מטפ: המחשבות עומדות להגיע שוב. אתה מבין שאתה פועל מהמחשבות, אבל מהי תחושת הבטן שלך כאן כלפיי? (לחץ ואתגר לעשות משהו שונה) מטו': (אנחה) אני לא יודע, כל מה שאני ממשיך לעשות זה לנתח אותך ואני חושב על מה שאתה אומר ועל הרקע שלך. (השלכה) מטפ: זאת דרך בה אתה נמנע מהרגשות שלך על ידי ניתוח אדם אחר, במקרה הזה אני, מה נוכל לעשות לגבי זה. (הבהרת תהליך ההשלכה) מטו': כן אבל. מטפ: כי אם תעשה זאת לא נגלה מה גורם למתח הזה (הבהרת הבעיה כתוצאה מההשלכה) מטו': כן, אוקי. מטפ: אז בוא נראה מה נוכל לעשות לגבי החשיבה הזו (לחץ כנגד הרהורים) מטו': אוקי, בסדר, אם אני חוסם לגמרי את הניתוחים, אוקי (מטה את ראשו לצד) מטפ: בוא נראה. מטו': ולראות מה אני מרגיש כלפייך עכשיו... אני חושב. מטפ: וזאת עוד מחשבה. (חסימת הרהורים) מטו': נכון. (יד שמאל מתכווצת לאגרוף) מטפ: בוא נראה איך אתה מרגיש כלפיי. (לחץ לרגשות) מטו': אני חושב שאתה... (מתבונן על אגרוף שמאל) מטפ: אלו הן שוב מחשבות (חסימת הרהורים)
הצהרת רגשות
כעת הוא מתבונן באגרוף שלו וברור שיש לו רגשות אבל הוא שומר אותם לעצמו. כמה דקות לאחר מכן הוא מצהיר על רגש. מטו': אני אפילו לא יודע מה הרגש. אני בסדר. אני בסדר אבל אני נהיה מעט מתוסכל אבל זה לא... מטפ: מתוסכל ממי? (לחץ לכעס) מטו': איתך אבל... מטפ: אתה אומר שאתה נהיה 'מתוסכל' (חסימת הגנות טקטיות בדיבור על העתיד) מטו': כן. מטפ: אבל אתה עדיין לא מרגיש זאת בתוכך? (חסימת הגנות טקטיות) מטו': כן, אני מרגיש קצת מתוסכל בגלל... (רציונליזציה) מטפ: אתה מרגיש קצת מתוסכל. (חסימת הגנות טקטיות של הקטנה) מטו': כן בגלל שאני מנסה להתבונן פנימה כדי להבין... מטפ: אתה מבין, כאשר אומר מתוסכל, מתוסכל ממי? מטו': מתוסכל מעצמי בגלל שאני לא יכול... (התקפה עצמית) מטפ: אבל, מה ששאלתי הוא איך אתה מרגיש כלפיי. (הבהרה של התקפה עצמית) מטו': אתה שואל שאלות מאוד פשוטות ואני אמור להיות מסוגל לענות. מטפ: אבל מה שאתה אומר הוא שאתה שומע שאני שואל אותך שאלה שהיא קשה עבורך. (הבהרה) מטו': נכון. מטפ: אבל איך אתה מרגיש כלפיי השאלה? (לחץ לרגשות) מטו': אני מרגיש, אני מרגיש שזו שאלה פשוטה ושזה משהו שאני אמור להיות מסוגל לענות עליו.
הפניית כעס פנימה
כאשר אני מנסה להגיע אל האדם התקוע בטירת העינויים, הוא תוקף את עצמו, זו גרסה עדינה של עינוי עצמי, לעולם לא לאפשר לעצמו להיות חופשי. הפניית כעס פנימה היא נפוצה מאוד במטופלים שבריריים. לכן אני שואל, "איך הרגשת פה כלפיי לפני שהפנת את הכעס פנימה?" זה חוסם את ההגנה שלו של התקפה עצמית ועוזר לו להרגיש את הרגשות כלפיי.
מטפ: כן אבל זה מה שאתה תמיד עושה עם כעס? אתה מפנה אותו כלפייך? (הבהרת התקפה עצמית) מטו': אני בדרך כלל שומר אותו בפנים. מטפ: איך אתה עושה זאת? מה אתה עושה לעצמך? (הבהרת המחיר כאשר כעס / זעם מופנה פנימה) מטו': טוב מה שאני אומר זה שלפעמים אני מתפרץ. מטפ: כמה זה פוגע בך כאשר אתה עושה זאת? (לחץ לראות השפעות הרסניות של התקפי זעם) מטו': זה פוגע בי מאוד. מטפ: אז זו דרך אחת בה אתה פוגע בעצמך, כאשר אתה מתפרץ כלפי חוץ? מטו': כן. מטפ: איך עוד אתה עושה זאת כי אתה מבין, דבר אחד שאנו רואים כאן הוא שיש לך הרבה מתח כאשר אתה מדבר על תסכול. (סיכום ולחץ) מטו': נכון. מטפ: אז בוא נראה מתחת למתח הזה למה אתה עושה זאת לעצמך. בוא נראה איך אתה מרגיש כאן כלפיי אם אתה לא עושה זאת. (לחץ ואתגר כלפי ההתקפה העצמית)
סיכומים קצרים
אני בוחן את התהליך אינטלקטואלית על מנת לעזור להתבוננות העצמית שלו ולהצליח להיות במגע עם הרגש במקום להיות ללא אפקט כלל (שטוח) ולהפנות כעס פנימה. זה גורם לחרדה להיות בשרירים הרצוניים הרחק מ- הת"ק.
מטפ: אז בוא נראה איך אתה חווה את התחושות שאתה מרגיש כאן כלפיי. (לחץ לרגשות) מטו': אוקי, ננסה כמיטב יכולתנו. הרגשות שלי כלפייך הם... (הרהורים) מטפ: זאת תהיה עוד מחשבה. מטו': המחשבה. הרגשות שלי הם... (הרהורים) מטפ: אלו הם עדיין תאורים של משחבות. מטו': בדיוק. (מסיט מבט ומתנתנק מהמטפל) מטפ: עכשיו שאתה שם לב שעיניייך מתרחקות ממני כעת. (הבהרה של התנגדות ביחסי ההעברה) מטו': כן. מטפ: כאשר אתה חושב אתה נכנס פנימה ומתרחק ממני. אתה נסגר בתוכך. (הבהרת הגנה) מטו': נכון. מטפ: אבל זה גם חוסם את הרגשות. (מחיר הרסני של ההגנה) מטו': נכון. מטפ: אז בוא נראה מה אנחנו יכולים לעשות לגבי ההתרחקות. (לחץ להיות נוכח) מטו': אוקי. מטפ: בוא נראה איך אתה מרגיש כאן כלפיי. (לחץ לרגשות) מטו': איך אני מרגיש בפנים, אני, אני מרגיש עצוב, לא, לא, זה לא עצב, אני רק... (שוב מסיט מבט) מטפ: אתה רואה, עכשיו עינייך מתרחקות ממני. (הבהרת הגנה) מטו': אני יודע, זה בגלל שאני אל יודע איך לענות על השאלה. (נאמר בחוסר אונים) מטפ: אתה נהיה חסר אונים כאשר אתה מתוח? זה מה שקורה? (הבהרת חוסר האונים) מטו': כן, זה קורה. מטפ: אוקי, אז בוא נראה מה אנחנו יכולים לעשות לגבי חוסר האונים. (לחץ לוותר על חוסר אונים) מטו': אוקי. מטפ: אוקי, אז נראה איך אנחנו יכולים להבין ולרדת לשורש העניין עם מה שקורה לך. (הבהרת משימה) מטו': אוקי, בהחלט. מטפ: בוא נראה איך אתה מרגיש כאן כלפיי. (לחץ לרגשות) מטו': עשית זאת שוב ואני פשוט.. מטפ: אתה מתכוון לכך שאני שואל איך אתה מרגיש? מטו': כן, השורה התחתונה היא שזו שאלה בסיסית מאוד. שאלה פשוטה שאה שואל אותי ואתה מנסה להוציא את זה ממני.
מוזמנים להצטרף וללמוד אתנו.
Comments